UwCompaan.be
Nicolas Vanderbist
Nicolas Vanderbist, vader van 2 en zaakvoerder van Salocin bv, een jong bedrijf voor innovatieve communicatie -en zorgdiensten. Mijn verhaal dank ik aan mijn grootvader zaliger, opa Frans, die ontzettend gefascineerd was in het doen en laten van zijn achterkleinkinderen. Wat mij echter snel duidelijk werd was de 'digitale kloof' tussen opa Frans en mijn kinderen. Maar hoe kon ik mijn grootvader alsnog digitaal verbinden? Het antwoord resulteerde enigszins verrassend in een eigen bedrijf.
Senioren van nu raken steeds meer geïnteresseerd in de onlinewereld. Geïnspireerd door familie en gedreven door digitalisering van overheden, banken en sociale media wagen senioren de stap naar een tablet of computer. Maar vaak blijkt dat nog knap lastig en soms zelfs frustrerend. Dat heb ik zelf mogen ondervinden toen ik voor mijn grootvader, die geen ervaring noch kennis had van computers, op zoek ging naar een eenvoudige tablet. Uiteindelijk kwam ik terecht bij Joost en Bart, twee straffe ondernemers uit Nederland. Zij ontwikkelden de Compaan, een complete en veilige tablet die verrassend eenvoudig bleek. Mijn interesse en waardering voor de Compaan groeide dermate dat ik besloot om mee in deze innovatie te investeren en de Compaan zelf te verdelen in Vlaanderen.
Wat mij overtuigde waren de mogelijkheden voor mantelzorg, het online familie portaal van Compaan
In tegenstelling tot een gewone computer of tablet biedt de Compaan mogelijkheden en technische ondersteuning die volledig aansluiten bij de behoeften en wensen van senioren én hun mantelzorg.
Gebruikers communiceren met familie en vrienden in een besloten en beveiligde omgeving vrij van spam of virussen en hoeven zich geen zorgen te maken over software-updates. Daarnaast hoort bij een eenvoudige tablet natuurlijk vriendelijke ondersteuning in het gebruik. De Compaan Servicedesk is 365 dagen per jaar bereikbaar voor alle mogelijke vragen.
De volgende stap lag voor de hand, het Compaan Partnerportaal voor formele zorgverleners
Om in de toekomst aan de zorgvraag te kunnen voldoen, is een verandering in de manier van zorg leveren nodig. Er zullen verschillende werkwijzen ter beschikking moeten komen naast fysieke zorg. Het gebruik van oplossingen om digitale zorg op afstand te kunnen leveren is daarbij onmisbaar. In een sterk veranderende en gedigitaliseerde wereld bieden we met het Compaan Partnerplatform een duurzame oplossing voor gepersonaliseerde zorg. De Compaan is de brug om de communicatie tussen zorg en hulpbehoevenden te vergemakkelijken.
Vanuit onze missie en visie willen we een nieuw model van zorg lanceren waarbij zorgverleners efficiënt hun expertise en tijd kunnen besteden om zorgbehoevenden van dienst te kunnen blijven zijn. Hiervoor hebben we een betaalbare en duurzame digitale oplossing die zowel dient voor het zorgbedrijf, zorgverstrekkers als voor de zorgbehoevenden en hun mantelzorg.
Het idee voor de Compaan moet een antwoord bieden op de toenemende vraag naar hulp onder ouderen en personen met een verminderde autonomie. Hulp bij het gebruik van technologie zowel als hulp in de ruime zin van het woord. Uiteindelijk wil Compaan iedereen in staat stellen om langer én vooral comfortabel thuis te blijven wonen.
Contacteer Nicolas voor een vrijblijvend gesprek.
Bel naar 0472 89 02 89 of mail naar nicolas@uwcompaan.be
Meer info op www.uwcompaan.be.